התוכנית הסביבתית יוצאת לדרך

התכנית הסביבתית יצאה לדרך! כמה טוב טמון ביציאה אל המרחב, לראות עולם, לנשום אוויר,

לפתוח את הראש ואת הלב.

החמישית יצאו לסיור ערב בערד, להיכרות עם העיר והטבע הסובב אותה,

התכנית נפתחה במשחק ניווט עירוני בערד. השכבה חולקה לחוליות ויצאה לדרך… הבנות תירגלו שימוש במפה, עברו ברחבי העיר תוך איסוף קודים, וכך החלו את ההיכרות עם הסביבה הקרובה,

ולא פחות- עם חברותיהן לשכבה.

 

בנות השישית יצאו לסיור ערב בשדה בוקר כשער הכניסה לשנה המוקדשת למרחבי הנגב

לפנות ערב יצאו בנות השישית לשדה בוקר, ופתחו את השנה הסביבתית בקבר בן גוריון בתצפית על המרחב ויחידת השראה מדמותו. עם רדת החשיכה, בליווי אורות פנסים, הבנות יצאו לטייל בנחל חווארים חוו את אתגר ההליכה הלילית וחזרו לאולפנה אחר חצות.

 

בנות השביעית והשמינית יצאו לסיור יום לאחר ירידת גל החום, באזור גוש עציון.

הן עלו ל"מצפה האלף" שבנווה דניאל, התרעננו במי המעיינות הבוקעים בהר, וצפו בחיזיון אורקולי עוצמתי ומרגש בכפר עציון. שתי השכבות ביקרו גם בישוב גבעות, בנות יא פגשו את אסף טבול, אבא של אלומה, תלמידת יא, ומנהל "סדנת שילוב" בישוב. הן שמעו על החיים בקהילה מיוחדת שמשלבת אנשים בעלי צרכים מיוחדים וכיצד המפגש תורם לשני הצדדים והופך אותנו לאנשים טובים וסבלניים יותר.

בנות יב ביקרו ב"גן הנסיך הקטן", פינה מקסימה בלב היער הסובב את הישוב שהוקמה על יד משפחתה של נעם יגל, תלמידת יב לזכר בנם אחיה ז"ל.

השמיניסטיות עסקו לאורך היום ב"דע מאין באת", להתבונן בדרך האבות, בשטח ובמחשבה, להכיר את סיפור הגבורה והמסירות של הגוש, ומתוך כך לבחור "לאן אתה הולך"- דרך אישית, ערכית ומשמעותית.

 

שבוע לאחר מכן, בנות החמישית יצאו לסיור ראשון בטבע, בשפלת יהודה, סיור חוויתי, כיפי, מגבש ומלמד. הן חוו את הסביבתיות מכיוונים שונים- החל מתצפית ולמידה על הרבדים בנוף, דרך מפגש תנ"כי עם דוד וגוליית בתל עזקה, המשך בזחילה בבטן האדמה בחורבת מדרס וכלה בעבודת בציר בכרם צורן בנחושה… כשהכל נחרז ביחידות לגיבוש התובנה- מה זה להיות סביבתי?

 

בנות השישית יצאו ליום בהרי ירושלים. הן פתחו בתצפית מרשימה ברכס שיירות, והמשיכו לטיול מעיינות מיד קנדי לעין שריג. הן למדו על הקשר שבין פני השטח, הטבע והאדם ועל יכולת ההשפעה שלהם, האחד על השני. 

גלריית תמונות

ידיעות נוספות

שברי זיכרון

3 בינואר 2023

שברי זיכרון-מסע חקר ולמידה רב תחומית , לקראת עשרה בטבת ולציון 85 שנים לליל הבדולח.
במסע הן למדו על מקדש ומקדש מעט שהם לב הקהילה היהודית. חקרו את הקהילות ובתי הכנסת שחרבו בשואה. למדו על משמעות בית הכנסת בימינו ועל חשיבותה דל קהילה. הבנות יצרו מתוך חלקי תמונות בתי הכנסת,את משמעות הזיכרון של עשרה בטבת,כפי שהן חוות אותו כיום .

קמפוס מדע באולפנה

3 בינואר 2023

בנות שכבה ט לומדות השנה בתוכנית קמפוס מדע. השכבה מתחלקת לשלושה מסלולי למידה של חקר וחויה-
פיזיכייף,ביו- רפואה ותזונה.
התוכנית בשיתוף תפוח פיס של עירית ערד מלווה במדעניות ומומחיות תוכן.